Prowadzacy: jw.
e-mail: bartczak.kamil@gmail.com
Forma: terenówka
Konwencja: Magiczne średniowiecze
Czas trwania: 4 warsztatów, 9 gry (od wieczora do świtu) h
Liczba uczestników: 50
(W tym 50 )
Zapisy: przed festiwalem
Fires at Midnight jest grą o bólu i nadziei, o kajdanach i próbie wyłamania krat więzienia konwenansów i stereotypów. Jest ekstatycznym larpem w settingu magicznego średniowiecza, skupiającym się wokół tańca, zabawy i przekraczania ustalonych granic.
Opis
Zależności, ograniczenia i powinności definiują Twoje miejsce w świecie. W Akcie Postnym ubierzesz je i ugniesz pod ich ciężarem. Ale i poczujesz bezpieczeństwo jakie zapewniają. W Akcie Karnawałowym na kilka godzin zanurzysz się w świecie, w którym ograniczenia nie obowiązują, a zależności wywrócone na lewą stronę. W tańcu i celebracji sprzeciwisz się wszystkiemu co cię uwierało. Poczujesz absolutną wolność i związany z nią chaos.
O świcie obie rzeczywistości znów się spotkają. Tylko jak będą wyglądały miesiące postu po karnawale?
Akt Postny, czyli ostatni wieczór przed Nocą Głupców. Sztywna i jasno określona, choć dająca pewien komfort, hierarchia obowiązuje w pełni. Podczas kolacji, mszy i innych aktywności, bogobojni mieszkańcy naszej krainy załatwiają ostatnie sprawy przed nadejściem karnawału. Ostatnie przestrogi, zapewnienia i obietnice. Z każdą minutą jednak zbliża się moment, w którym wszystko co nas wiąże zostanie zakwestionowane.
Akt Karnawałowy, czyli wyczekiwana Noc Głupców. Mieszkańcy przebierają się w dawno przygotowane groteskowe kostiumy i w głośnym korowodzie ruszają nad jezioro, by tańczyć i bawić się do świtu. Żebrak jest królem, mnich – rozpustnikiem, prostytutka – zakonnicą. Obietnica braku jakichkolwiek konsekwencji zachęca do zrobienia wszystkiego, o czym się do tej pory cicho marzyło. Z każdą jednak minutą zbliża się świt, kiedy na powrót trzeba będzie ubrać pokutne szaty.
Zakończenie – Kiedy wreszcie spojrzycie w oczy swoich mężów i żon, dzieci i rodziców, panów i sług…. Czy jutro będzie takie samo?
Design document: http://www.argos.edu.pl/pl/portfolio/290-geas-fires-at-midnight
Info/Event FB: https://www.facebook.com/events/1842101295841840/
Zapisy: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe6zJSZo4dVnGSKaKWR7s_nI1kjOzKnudd_5OiLmTVWynKHvw/viewform
Wymagania
Udział w Fires at Midnight związany jest z:
– wcześniejszym zapisem
– współtworzeniem swojej postaci
– przygotowaniem stroju
Ważne
Jaki ten larp nie jest
To nie tylko taniec przy ognisku. Fires at Midnight nie jest “tylko” wyuzdaną imprezą w średniowiecznym klimacie. To larp z warstwą dramatyczną, wymagający pewnego zaangażowania podczas tworzenia postaci. Bez tego Twoje doświadczenie będzie ograniczone.
To nie jest larp, w który warto grać “dla towarzystwa”. Jest wiele larpów, w których udział motywowany względami towarzyskimi (“wszyscy znajomi grają, to co będę sam siedział”) jest doskonałym pomysłem. Fires at Midnight raczej do nich nie należy. Gra zawiera mocne elementy i ma nietypowy design. Jeżeli nie porywa Cię jej pomysł, jest duża szansa, że masz rację i udział nie będzie dla Ciebie atrakcyjnym doświadczeniem.
Nie jest “Mirem 4”. Mimo osadzenia w tym samym continuum i możliwości kontynuacji postaci, Fires at Midnight skupia się na bardzo konkretnym temacie i przeżyciu. Nie będzie tu dużych wątków politycznych, tajnych dochodzeń, ekonomii i innych narratywistycznych elementów znanych z Miru. Design FaMy ma zdecydowanie więcej wspólnego z “mind sandboxem” Geas: Pielgrzymki, niż Mirem czy Burgkonami.
Wspólna podróż. Fires at Midnight jest larpem w którym wkład uczestnika jest bardzo istotny. Traktujemy design tego gry jak zaproszenie na przygotowaną do wspólnego poszukiwania, nie jak coś co organizatorzy robią uczestnikom. Jeżeli nie masz ochoty na udział w Tworzeniu własnej postaci, bądź pewną samodzielność w kształtowaniu swojego przeżycia, możesz nie bawić się dobrze.