Na DreamHaven spotykamy się, by grać w larpy,
a po nich w przyjemny sposób spędzać czas w gronie fantastycznych ludzi.
Kąpiąc się w jeziorze, imprezując, grilując, śpiewając, grając w gry czy robiąc cokolwiek Nam się zamarzy.

Czekamy na Ciebie

O festiwalu

czyli skąd, dokąd, którędy

Dreamhaven to festiwal jednocześnie nowy i stary. Nowy, ponieważ zadebiutował w 2015 roku. Stary, bo będący bezpośrednim kontynuatorem odbywającego się od 2007 roku Hardkonu.

Hardkon

gościł na Przystanku Alaska od sierpnia 2008. W tym czasie przeszedł ogromną ewolucję. Zrodzony z potrzeby dużej imprezy larpowej na północy Polski, ewoluował stając się kuźnią innowacyjnych gier spoza utartego szlaku. Koszmarne Gąszczu Kołysanki, Tylko Mnie Kochaj, Burdel, The Game, Bóg, który się pomyslił, Fight Club, Kto ty?... to tylko kilka najbardziej znanych tytułów, które odbiły się echem w larpowym światku.
W 2014 roku historia Hardkonu jako wielodniowego festiwalu gier dobiegła końca. W opinii jego twórców, po 8 latach udało się wreszcie zorganizować festiwal, jaki zrodził się w ich marzeniach w 2006 roku. Czas było ruszyć dalej, przekazując sztafetę nowej generacji organizatorów.

Dreamhaven

powołali do życia larpowcy, którzy nie wyobrażali sobie lata bez larpowania na Przystanku Alaska. Plan był prosty: zorganizować na Pomorzu nową imprezę, która będzie czerpała z dziedzictwa Hardkonu. Festiwal, w którym uda się zachować to, co było dobre, dodać to, czego brakowało i pozbyć elementów, które poprzedniej imprezie ciążyły.

Co kontynuujemy?

  • grę główną co roku organizuje inny zespół, wiodąc graczy do innego świata;
  • na program konwentu składa się szerokie spektrum gier, od terenówek, larpów terenowych i przechadzanek po freeformy i jeepformy;
  • zachęcamy twórców do prezentowania różnych gier: debiutów nowych twórców, re-runów starych i lubianych gier, innowacyjnych eksperymentów o oryginalnej mechanice, tematyce i designie;
  • wolność twórcza oraz światopoglądowa, otwartość i tolerancja są fundamentami budowanej przez nas społeczności.

Co dodaliśmy?

  • dbamy o wysoką jakość zgłoszonych gier, staramy się by w miarę możliwości były przygotowane w formacie Print&Play;
  • wzbogacamy program o warsztaty, zarówno aktorskie jak i rzemieślnicze;
  • zachęcamy do współtworzenia programu imprezy nie tylko poprzez pisanie nowych gier, ale i prowadzenie larpów autorstwa innych twórców;
  • kładziemy nacisk na włączenie się we współtworzenie tej imprezy przez wszystkich uczestników – poprzez prowadzenie wydarzeń o charakterze integracyjnym, pomoc przy logistyce i dbaniu o porządek, pracę przy tworzeniu scenografii i na różne inne sposoby.

Po co to robimy?

Na DreamHaven spotykamy się, by grać w larpy, a po nich w przyjemny sposób spędzać czas w gronie fantastycznych ludzi. Kąpiąc się w jeziorze, imprezując, grilując, śpiewając, grając w gry czy robiąc cokolwiek nam się zamarzy.

DreamHaven to jednak nie płatne wakacje. Impreza ta organizowana jest non-profit, od fanów dla fanów, przez wszystkich uczestników. Dlatego tegoroczne DreamHaven tworzymy z wizją - wizją tworzenia społeczności fantastycznych, aktywnych ludzi, którzy wspólnie przyczyniają się do niezwykłego klimatu tej imprezy. Odwracamy się od podejścia usługodawca-klient i nie patrząc za siebie dążymy do organizowania festiwalu razem. Wierzymy, że absolutnie każdy może coś zaoferować społeczności DreamHaven.

Co to znaczy? Zgłaszający larpy na DreamHaven są sercem tej imprezy, bez nich ona by nie istniała. Jednak nie musisz być twórcą larpów, żeby włączyć się w tworzenie naszej społeczności. Masz jakąś ciekawą umiejętność lub hobby – możesz poprowadzić warsztaty. Możesz zadeklarować, że pomożesz w logistyce, budowaniu lokacji, w pilnowaniu porządku w Chacie Adama. Możesz jednego dnia od rana do wieczora piec gofry dla wszystkich chętnych i głodnych uczestników! To nie musi być wiele, ale chcielibyśmy, żeby w trakcie konwentu każdy włożył trochę pracy w budowanie tego wydarzenia.

Jeżeli jesteś nową osobą, która chce przyjechać na DreamHaven pierwszy raz – zapraszamy Cię wyjątkowo serdecznie. „Nie znam jeszcze Przystanku Alaska, ale włączę się w sposób, jaki będzie potrzebny” jest fenomenalnym podejściem.

Dla tych, którzy po prostu chcą odpocząć i poleżeć do góry brzuchem mamy też dobrą informację. Bezpośrednio po DreamHaven na Alasce odbędzie się trwający 6 dni... Afterkon. Przyjedźcie na niego!

W trakcie DreamHaven będziemy oddawać się różnym rozrywkom, ale pierwszeństwo w dostępie do infrastruktury będą miały larpy (i będzie ich absolutnie pełno, momentami prawdopodobnie zajmą całą Alaskę). W trakcie Afterkonu nie będzie takiego rozgraniczenia – planszówka, larp czy zawody w pływaniu na byle czym – dogadajcie się i podzielcie przestrzenią! Po prostu dobre wakacje w gronie larpowych i okołolarpowych znajomych.

Tyle wizji tego, co chcemy zrobić na początku lipca tego roku, na Przystanku Alaska. Więcej informacji możecie znaleźć w pozostałych zakamarkach strony. Będziemy je Wam także przekazywać w formie pojawiających się mniej więcej co tydzień newsów. Jeśli macie jakieś pytania, odezwijcie się do nas przez e-mail lub na Facebooku.

Dreamhaven - Przystań Inspiracji

Aktywności

czyli co będziemy robić
Larpy
Chambery, jeepformy, terenówki i larpowe eksperymenty. Premiery i debiuty, gry znane i nagradzane. Przywieź swój larp, poprowadź grę print&play albo graj od rana do nocy.
Gra główna
Największy larp konwentu. Co roku organizowany przez inny zespół i w innym świecie. Dwudniową grę poprzedza prolog, warsztaty lub larpy wprowadzające w klimat i opowieść.
Warsztaty
Bywalcy DH chętnie dzielą się swoimi pasjami. Dworskie tańce, emisja głosu, szermierka, wyrób biżuterii, charakteryzacja i poranne sesje tai-chi. Pokaż innym, co potrafisz.
Planszówki
Dreamhaven to okazja by zarwać noc przy planszy i/lub kartach. Spodziewaj się spontanicznych turniejów lub testów prototypów. Dopakuj do bagażu swoją i/lub ulubioną grę.
Integracja
Chociaż okolica sprzyjaja samotnym wędrówkom i romantycznym spacerom, festiwal to okazja by poznać nowych ludzi. Integracyjne wydarzenia wspiera zasada “po prostu się przysiądź”.
Chill out
Wyrwij się z codziennego rytmu. Idź na spacer. Posłuchaj lasu. Wykąp się w jeziorze. Znajdź najpiękniejszy widok w okolicy. Jeśli dziś cię coś ominie, zagrasz jutro.

Do DreamHaven pozostało

Gdzie, kiedy i za ile

czyli co mam wbić do GPSa i na ile zrobić przelew

Miejsce

Przystanek Alaska,
Gliśno Wielkie 3,
77–130 Lipnica.

Termin

Czwarta edycja Festiwalu Inspiracji Larpowych DreamHaven odbędzie się w dniach 29 czerwca - 8 lipca 2018 roku.

Kluczowe daty

6 grudnia - otwarcie zgłoszeń punktów programu

1 marca - zamknięcie zgłoszeń punktów programu

15 marca - ogłoszenie ramowego programu festiwalu

25 marca 20:00 - otwarcie zapisów na DreamHaven

26 marca 20:00 - zamknięcie zapisów na domki traperskie i losowanie

15 czerwca - publikacja ostatecznego programu z harmonogramem

Cena

Czas Całość wydarzenia Pojedyncze dni
Nocleg w domku na polu na polu
Cena 290 zł 190 zł 45 zł/dzień

Każda z opcji akredytacji obejmuje udział we wszystkich punktach programu, oraz dostęp do Alaskańskich wygód, w tym do ciepłych pryszniców.

Dla Waszej wygody ilość uczestników imprezy jest ograniczona do 150 miejsc.

Istnieje też opcja wykupienia pobytu w jednym z dwóch pokoi gościnnych. Cena wynajmu pokoju, w którym może mieszkać do dwóch osób dorosłych to 900 zł za pokój z dzieloną łazienką i 1200 zł za pokój z własną łazienką. Pierwszeństwo w dostępie do tych pokoi będą mieli rodzice z niemowlętami. W tej sprawie prosimy pisać na lukasz.grabowski@dreamhaven.pl

Już zdecydowany?

Już wiesz, że chcesz do nas dołączyć.

O Alasce

co dajemy i jak do nas dotrzeć

Logistyka

W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników jest:

  • wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
  • umywalnie z zimną wodą;
  • prysznic z ciepłą wodą;
  • parking;
  • szczątkowy dostęp do internetu.

Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi. Można w nim zamówić chleb na następny dzień i dokupić luksusowy ciepły prysznic.

Jak dotrzeć?

Najłatwiej i pewnie najwygodniej można dojechać własnym samochodem.

Jeśli nie dysponujecie swoimi czterema kółkami możecie zabrać się z innymi. Istnieje BlaBlaCar, a także kilka grup na facebooku (Jadę na konwentGdańsk-Bytów i Gdynia-Bytów), gdzie można znaleźć osoby podróżujące samochodem z wolnym miejscem siedzącym. Zachęcamy też do dogadywania się na wspólny dojazd na stronie wydarzenia na FB.

Tym, którym pozostają publiczne środki lokomocji (PKP i PKS), przydadzą się strony Rozkład PKPe-podróżnik.pl. W pobliżu „Przystanku Alaska” znajdują się lokacje Gliśno, Lipnica, Tuchomie i Bytów. Z Bytowa do Tuchomia i Lipnicy jeżdżą autobusy. Z nich na „Alaskę” można się przespacerować (to tylko 3-9 km), lub skorzystać z telefonu do przyjaciela ŁOŚTAXI, który organizuje transport za stosunkowo niewielką opłatą.

Nie byłeś jeszcze na Alasce?

Wybierz się na wir­tu­alną wycieczkę po ośrodku

Organizatorzy

mąciwody i rozrabiacy

z grami i nerdami od zeszłego wieku, z larpami dopiero od dwóch lat, ale oddany im jak mało czemu. Zwolennik wizji, że z prawie każdym można się dogadać, jeżeli dostrzeże się w nim nie niegodziwca, a człowieka popychanego przez różne emocje. Jeszcze niegotowy do napisania swojego pierwszego larpa, to chociaż przy konwencie może pomóc.

Łukasz Grabowski

Koordynator, kontakt z uczestnikami

Jedna z tych, którzy na Alaskę wracają, nie przyjeżdżają. Od lat wspiera festiwal autorskimi scenariuszami, z zamiłowania storyteller – narratorka opowieści uczestników D8, Convention of Thorns i College of Extraordinary Experiences. Lubi herbatę, słońce i zwierzęta siedzące na kapibarach. Na co dzień zajmuje się fizyką w Glasgow i tęskni za Bałtykiem.

Weronika Walczyk

Koordynator, program w trakcie konwentu

Chętnie chwali się tym, że była na wszystkich Hardkonach i DeHach, czyli jest całkowicie uzależniona od tej imprezy, tych ludzi i tego miejsca. W swoim życiu napisała kilka larpów, w tym współtworzyła dwie Gry Główne: “Zachód: Przebudzenie Opowieści” oraz “My, ludzie i potwory “. Współpracowała z organizatorami Koli 2014, Hardkonu 2014 oraz Trójmiejskiego Dnia Fantastyki 2015. Od tego sezonu również udziela się w organizacji BB3C.

Karolina Żerańska

Koordynator, finanse, newsy

Fan gier fabularnych, komputerowych oraz planszowych. Kilka lat temu został przyprowadzony na larpa i już tam został. Obecnie wspiera wolnym czasem i pomysłami Białostocki Klub Larpowy Żywia. Uwielbia poranki na konwentach oraz pomaganie przy każdej okazji. Generalnie miły i uprzejmy gość. Specjalista od niecodziennych komplementów.

Piotr Gacuta

Logistyka w trakcie konwentu

Miłośnik wszelkiej maści gier. Na komputerze i planszy gra od dziecka, w gry fabularne od około piętnastu lat, larpy – dziesięciu. Sercem i duszą został w Lublinie i Grimuarze, choć mieszka w Warszawie. Patologiczny narratywista. Uzależniony od muzyki. Jego słabością są słowa “Czy może ktoś pomóc z…?”

Marek Małagocki

Wsparcie logistyczne

Filolog. Instruktorka tańca. Ta zła bliźniaczka. Za dnia korposokół. Po zapadnięciu zmroku pisze larpy i kręci piruety. Świeżo po powrocie z Hiszpanii. Jedna kontuzja nogi dzieli ją od zostania piratem. Uważa, że symulacjonizm w larpie to truchło, ale to w sumie ok, bo zawsze była trochę turpistką. Poza tym to co Paulina, minus New Age i czerwone włosy.

Natalia Misiukiewicz

Program przed konwentem

Studentka grafiki. Swoją przygodę z larpami zaczęła w 2010 roku, od tamtej pory działając aktywnie jako sympatyk Drugiej Ery przy Pyrkonie. Jej debiut po drugiej stronie larpów nastąpił w 2015 roku, przy współtworzeniu Gry Głównej DreamHaven – “Zachód: Przebudzenie Opowieści”. Następne jej projekty to m.in. New Age 2016 i 2017 oraz kilka pomniejszych larpów.

Paulina Misiukiewicz

Grafika, program

Maciej Wróbel

Prowadzenie imprez

Larpować zaczęła 10 lat temu i jeszcze jej się nie znudziło. Związana z Drugą Erą. Działała przy organizacji Pyrkonów i Fornostów, na tych drugich współtworzyła też Gry Główne. Na DH trafiła dwa lata temu i na czerwono zakreśliła w kalendarzu początek lipca na kolejne lata. Zawodowo zajmuje się rysowaniem i rozmawianiem ze zwierzętami.

Ewa Żygadło

Sponsorzy, grafika, korekta

Gra główna

Organizator, twórca, gracz. Pomysłodawca i koordynator projektu LubLarp. Dwukrotny zdobywca Złotej Maski, za larpy Birdman oraz Super Mario Business Story. Wychowanek lubelskiej szkoły larpowania, narratywista, entuzjasta larpowych eksperymentów, poszukiwacz nowych form opowiadania historii.

Jakub Barański

Gra Główna

Wulgarny język

Jestem skromny

Mikołaj Wicher

Gra Główna

Kontakt

Jeśli chcesz się z nami skontkatkować możesz również napisać mail na

Partnerzy Dreamhaven

Sponsorzy

Patroni medialni