Prowadzacy: Aleksandra 'Panda' Kiebasz
e-mail: kiebasz.ola@gmail.com
Forma: larp
Konwencja: Polski Romantyzm
Czas trwania: (około!) 4 h
Liczba uczestników: 8
(W tym 4 , 4 , )
Zapisy: przed festiwalem
Tak było dawniej i tak jest teraz, że kiedy młody młodą ma pojąć za żonę, to najbliżsi spotykają się przy ognisku żeby ostatni raz wspólnie powspominać i dziecieństwo pożegnać. Tak i dzisiaj, kiedy dziedzic Zatrocza – Tadeusz Zaleski ma jutro wziąć za żonę Karusię Mienkiewicz z sąsiedniej posiadłości, pójdźmy razem nad taflę jeziora, żeby tradycji dać zadość.
Jednak wieczór nad wodą niejeden dziw ze sobą przynieść może. Gdy wiatr w trzcinach szepcze, wino płynie i słońce ku zachodowi się chyli, łatwiej złamać dane przysięgi, czy wyjawić sekrety, a i może się zdarzyć, że dusza jaka jeszcze po ziemi krążąca, do ogniska się dosiędzie.
Chodźmy więc wszyscy, jak tradycja każe. Niech wiatr wieczorny nasze słowa niesie po tafli jeziora, a ciepło ognisko niech grzeje nasze serca. Wszak w życiu jedno tylko pamiętać trzeba: Aby mieć serce i patrzać w serce
Opis
Akcja gry rozgrywa się w Zatroczu, średniej wiejkości dworku szlacheckim znajdującym się nad Jeziorem Galve. Posiadłość i przyległości należą do Państwa Zaleskich (herbu Lubicz), dość zamożnej szlachty, która zdobyła ów majątek odbijając go z rąk Moskali w trakcie wojen z Moskwą. Mamy rok 1828, już po wydaniu Ballad i Romansów, rok wydania Konrada Wallenroda, zaczyna się zbliżać powstanie listopadowe (ale historia stanowi tło, a nie oś fabuły).
W trakacie larpa wszyscy gracze wcielą się w młodych przedstawicieli szlachty i służby, którzy zebrali się razem nad jeziorem żeby starym zwyczajem spędzić ostatni wieczór z państwem młodym, przed ceremonią w kościele. To moment spotkania najbliższych przyjaciół, kiedy symbolicznie „żegna” się pannę i kawalera, żeby następnego dnia powitać ich jako żonę i męża. Towarzyszą temu tradycyjne obrządki, wspólne wspomnienia przy ognisku i dawanie młodej parze małych podarków.
Gra jest podzielona na 4 „akty”, które płynnie przechodzą w siebie nawzajem.
1. Oczekiwanie (radość, przygotowania, ekscytacja, przyjaźń)
2. Opowieści (rozmowy w pojedynkę, historie przy ognisku, wspomnienia, wyznania)
3. Eskalacje (konflikty, wyznania, ustalenia, plany)
4. Romantyczność (koniec rytuałów, wizje, ostateczne decyzje)
„Przed oczyma duszy mojej” to gra o ludziach u progu dorosłości, którzy zaczynają zdawać sobie sprawę, że nadchodzi czas dokonywania wyborów. Muszą zmierzyć się ze swoimi decyzjami z przeszłości i poradzić sobie w skomplikowanym świecie, w którym fizyczność przeplata się z mistycyzmem.
W larpie dominują wątki obyczajowe i mistyczne, postaci to grupa dobrych znajomych, między którymi wsytępują silne relacje. Na grze będą pojawiać się elementy nadrzyrodzone, wprowadzone za pomocą mechaniki. Przed larpem odbęda się warsztaty z mechaniki i odgrywania postaci romantycznych, co (mam nadzieję) pozwoli opowiedzieć nam historię rodem z ballad Mickiewicza.
Wymagania
Przed grą będę prosiła Was nie tylko o przesłuchanie kart, ale także o przeczytanie jednej lub dwóch ballad.
Zalezy mi, żeby gra wyglądała dobrze, dlatego postrajacie się o strój i ewentualnie rekwizyty w klimacie.
Zapisy będą odbywać się przed konwentem, pewnie poprzez wydarzenie na fb a potem drogą mailową.