Dreamhaven wyrosło z potrzeby swobody.
Swobody tworzenia, odkrywania, eksperymentowania.
Szu­kamy  fascynujących opowieści i konceptów.
Testujemy nowości i nieoczywiste rozwiązania.
Prezentujemy przykłady inspirującego designu.
Dzielimy się wiedzą, umiejętnościami, przyjaźnią.

Czekamy na Ciebie

O festiwalu

czyli skąd, dokąd, którędy

Dreamhaven to festiwal jednocześnie nowy i stary. Nowy, ponieważ zadebiutował w 2015 roku. Stary, bo będący bezpośrednim kontynuatorem odbywającego się od 2007 roku Hardkonu.

Hardkon

gościł na Przystanku Alaska od sierpnia 2008. W tym czasie przeszedł ogromną ewolucję. Zrodzony z potrzeby dużej imprezy larpowej na północy Polski, ewoluował stając się kuźnią innowacyjnych gier spoza utartego szlaku. Koszmarne Gąszczu Kołysanki, Tylko Mnie Kochaj, Burdel, The Game, Bóg, który się pomyslił, Fight Club, Kto ty?... to tylko kilka najbardziej znanych tytułów, które odbiły się echem w larpowym światku.
W 2014 roku historia Hardkonu jako wielodniowego festiwalu gier dobiegła końca. W opinii jego twórców, po 8 latach udało się wreszcie zorganizować festiwal, jaki zrodził się w ich marzeniach w 2006 roku. Czas było ruszyć dalej, przekazując sztafetę nowej generacji organizatorów.

Dreamhaven

powołali do życia larpowcy, którzy nie wyobrażali sobie lata bez larpowania na Przystanku Alaska. Plan był prosty: zorganizować na Pomorzu nową imprezę, która będzie czerpała z dziedzictwa Hardkonu. Festiwal, w którym uda się zachować to, co było dobre, dodać to, czego brakowało i pozbyć elementów, które poprzedniej imprezie ciążyły.

Co kontynujemy?

  • grę główną co roku organizuje inny zespół, wiodąc graczy do innego świata;
  • na program konwentu składa się szerokie spektrum gier, od terenówek, larpów terenowych i przechadzanek po freeformy i jeepformy;
  • zachęcamy twórców do prezentowania innowacyjnych gier, o oryginalnej mechanice, tematyce i designie;
  • wolność twórcza oraz światopoglądowa, otwartość i tolerancja są fundamentami budowanej przez nas społeczności.

Co dodaliśmy?

  • dbamy o wysoką jakość zgłoszonych gier, staramy się by w miarę możliwości były przygotowane w formacie Print&Play;
  • wzbogacamy program o warsztaty, zarówno aktorskie jak i rzemieślnicze;
  • zachęcamy do współtworzenia programu imprezy nie tylko poprzez pisanie nowych gier, ale i prowadzenie larpów autorstwa innych twórców;
  • kładziemy nacisk na wydarzenia o charakterze integracyjnym.

Po co to robimy?

Podstawową i początkową motywacją było “O nie, nie będzie Hardkonu?! Zróbmy z tym coś!”.
Ale to nie jest wystarczający napęd żeby poświęcać kilka miesięcy w roku na wolontariackie organizowanie imprezy.

Więc po co?

  • Żeby mieć przestrzeń na inspirację, rozwijanie skrzydeł, konstruktywną krytykę, na szalone pomysły.
  • Żeby mieć inspirujące wakacje z larpami w gronie świetnych ludzi,  wykraczające poza popularny schemat

A jak wakacje, to góry, lasy i jeziora. Kamieniczno, nad którym leży “Alaska” jest wyjątkowo urokliwe - nie ma chyba lepszej miejscówki na tygodniowe wczasy i granie w larpy. Tutaj, dzięki zaangażowaniu, szacunkowi do siebie nawzajem i wspólnej pracy budujemy razem coś fajnego. W jaki sposób? Przez współtworzenie imprezy - czy to prowadząc grę larpową, terenową, warsztaty czy to pomagając przy budowie scenografii lub pomagając coś załatwić. Przez dbanie o swoje otoczenie (segregowanie śmieci, wyrzucanie kiepów do kosza, zmywanie naczyń po sobie - a może i po kimś, w przypływie szczodrobliwości?). Przez zadbanie o to, żeby wszyscy wyjechali z Dreamhaven z niezapomnianymi, pozytywnymi przeżyciami.

To będą świetne larpowe wakacje.

Dreamhaven - Przystań Inspiracji

Aktywności

czyli co będziemy robić
Larpy

Chambery, jeepformy, terenówki i larpowe eksperymenty. Premiery i debiuty, gry znane i nagradzane. Przywieź swój larp, poprowadź grę print&play albo graj od rana do nocy.

Gra główna

Największy larp konwentu. Co roku organizowany przez inny zespół i w innym świecie. Dwudniową grę poprzedza prolog, warsztaty lub larpy wprowadzające w klimat i opowieść.

Warsztaty

Bywalcy DH chętnie dzielą się swoimi pasjami. Dworskie tańce, emisja głosu, szermierka, wyrób biżuterii, charakteryzacja i poranne sesje tai-chi. Pokaż innym, co potrafisz.

Planszówki

Dreamhaven to okazja by zarwać noc przy planszy i/lub kartach. Spodziewaj się spontanicznych turniejów lub testów prototypów. Dopakuj do bagażu swoją i/lub ulubioną grę.

Integracja

Chociaż okolica sprzyjaja samotnym wędrówkom i romantycznym spacerom, festiwal to okazja by poznać nowych ludzi. Integracyjne wydarzenia wspiera zasada “po prostu się przysiądź”.

Chill out

Wyrwij się z codziennego rytmu. Idź na spacer. Posłuchaj lasu. Wykąp się w jeziorze. Znajdź najpiękniejszy widok w okolicy. Jeśli dziś cię coś ominie, zagrasz jutro.

Do DreamHaven pozostało

Gdzie, kiedy i za ile

czyli co mam wbić do GPSa i na ile zrobić przelew

Miejsce

Przystanek Alaska,
Gliśno Wielkie 3,
77–130 Lipnica.

Termin

Trzecia edycja Festiwalu Innowacji Larpowych Dreamhaven odbędzie się w dniach 30 czerwca - 9 lipca 2017 roku.

Kluczowe daty

1 marca - start akredytacji

31 maja- koniec przyjmowania punktów programu

15 czerwca - publikacja programu

Cena

Czas Całość wydarzenia Pojedyncze dni
Nocleg w domku na polu na polu
Cena 290 zł 190 zł 45 zł/dzień

Każda z opcji akredytacji obejmuje udział we wszystkich punktach programu, oraz dostęp do Alaskańskich wygód.

Dla Waszej wygody ilość uczestników imprezy jest ograniczona do 150 miejsc.

 

Już zdecydowany?

Już wiesz, że chcesz do nas dołączyć.

O Alasce

co dajemy i jak do nas dotrzeć

Logistyka

W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników jest:

  • wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
  • umywalnie z zimną wodą;
  • prysznic z ciepłą wodą;
  • parking;
  • szczątkowy dostęp do internetu.

Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi. Można w nim zamówić chleb na następny dzień i dokupić luksusowy ciepły prysznic.

Jak dotrzeć?

Najłatwiej i pewnie najwygodniej można dojechać własnym samochodem.

Jeśli nie dysponujecie swoimi czterema kółkami możecie zabrać się z innymi. Istnieje kilka grup na facebooku (Jadę na konwentGdańsk-Bytów i Gdynia-Bytów), gdzie można znaleźć osoby podróżujące samochodem z wolnym miejscem siedzącym.

Tym, którym pozostają publiczne środki lokomocji (PKP i PKS), przydadzą się strony Rozkład PKPe-podróżnik.pl. W pobliżu „Przystanku Alaska” znajdują się lokacje Gliśno, Lipnica, Tuchomie i Bytów. Z Bytowa do Tuchomia i Lipnicy jeżdżą autobusy. Z nich na „Alaskę” można się przespacerować (to tylko 3-9 km), lub skorzystać z telefonu do przyjaciela ŁOŚTAXI, który organizuje transport za stosunkowo niewielką opłatą.

 

Nie byłeś jeszcze na Alasce?

Wybierz się na wir­tu­alną wycieczkę po ośrodku

Organizatorzy

mąciwody i rozrabiacy

Miłością do organizacji imprez zapałała w 2010 i tak zostało. Zawodowo ciekawa zycia, hobbystycznie kolekcjonerka doświadczeń. Na Dreamhaven odpowiedzialna za trzymanie szeregu i oliwienie trybików - czyli pilnowanie, by wszystko i wszyscy działali tak, jak powinni.

Danai Chondrokouki

Head Choncho

Organizator, Logistyk, Maniak. Robieniem larpów i konwentów zajmuje się dorywczo i z doskoku od 2010 roku. Organizował między innymi Orkon 2012 i Dreamhaven 2015. Na DH zajmuje się wszystkim po trochu: jeżeli potrzbujesz pomocy -idź do niego. Jeżeli nie wiesz gdzie jest: nasłuchuj. Usłyszysz go, zanim zobaczysz.

Krzysztof Milewski

Second in command

Zaczęła od wielosferowego 'Wrońca', po czym gładko przerzuciła się na jeepformy i freeformy. Prowadziła scenariusze skandynawskie, polskich twórców oraz swoje własne. Jest main designerem the Game, pisała dla magazynu „Inne Sfery” oraz na portalach dot. RPG. Dwie największe namiętności w życiu? Jazda konna i „na pewno mogłam to zrobić lepiej”.

Katarzyna Kehl

Szef logistyki

Larpy poznała w 2012 roku, dzięki... swojej nauczycielce angielskiego i od tamtej pory jest szczerze zakochana we wszystkim co larpowe. Wychowanka "Lubelskiej Szkoły Laprowania" i wielka fanka gier "Grimuar Style". W latach 2013 i 2014 pomagała w organizacji bloku larpowego na Festiwalu Fantastyki Falkon w Lublinie. Współpisała dwie edycje larpa "Bal Marionetek" i "Bal Marionetek: Karnawał". Prywatnie studiuje historię sztuki we Wrocławiu. Na Dreamhaven będzie opiekować się programem.

Natalia Rożek

Program

Wulgarny język

Pierwszego larpa zagrał w 2006 roku i zakochał się w możliwości odgrywania postaci "na żywo". Od niedawna członek AR Argos. Uwielbia testować granice swoich możliwości, wyzwania i dobre piwo. Z natury sceptyk, fan dyskusji i wymiany poglądów. Hobbystycznie bombarduje cudze pomysły, by zobaczyć, czy się obronią.

Michał Grabowski

Scenariusz, karty postaci, logistyka

Od wyjazdu na Hardkon 2012 zakochana w larpach, potem Dreamhaven uważa za swoją imprezę - matkę. Niegdyś związana ze Studenckim Klubem Miłośników Fantastyki i gier RPG GRIMUAR, wciąż wierna lubelskiej szkole larpowania. Współtworzyła blok larpowy na Falkownie, larpa "Klub Kawalerów" jest członkiem fundacji Immersja, oraz zespołu organizującego Konferencję Larpową 2016 w Warszawie. Prywatnie studentka Energetyki na Politechnice Warszawskiej.

Aleksandra Kiebasz

Integracja i Imprezy

Gra Główna

mąciwody i rozrabiacy

Współtwórca larpów Geas, Mir i The Third Side. Autor nie rzadko kontrowersyjnych larpów takich jak: Fight Night i Rose Tattoo. Larpem Stypa razem z Przemkiem Szymczakiem wygrał pierwszą edycję Larpów Najwyższych Lotów. W przeszłości organizator Fantazjady. Współtwórca unikalnego programu do pisania larpów "Spindle".

Kamil Bartczak

Koordynator Gry głównej

Cierpi na egzystencjalne ADHD i pakuje się w każdy projekt, który uzna za dostatecznie interesujący (Geas: Burgkon, Mir, the Game, Geas: Pielgrzymka, The Third Side, The Witcher School). Z wykształcenia matematyk, zawodowo analityk, po godzinach projektuje grafikę. Dużo biega, skacze, wymachuje ciężkimi przedmiotami i zgina się w nieoczekiwanych miejscach.

Annika Olejarz

Scenariusz, karty postaci, grafika

> Laureatka pierwszej Złotej Maski dla Najlepszego Gracza, w latach 2011-2015 także organizator konkursu. Pracowała przy tworzeniu College of Wizardry, On the Road, Inside Hamlet, The Solution. Napisała setki stron kart postaci, chociaż pisania szczerze nie cierpi.

Aleksandra "Hedere" Ososińska

Design, scenariusz

Przygodę z fantastyką rozpoczęła ucząc się quenyi i sindarinu. Larpuje od 2009. Przez lata związana z Wioską Fantasy. Aktualnie larpowo spełnia się głównie jako NPC, scenograf, charakteryzator i twórca rekwizytów. Z wykształcenia filolog czeski, z zawodu trener empatycznej komunikacji i pracy z ciałem.

Małgorzata Balicka

Scenariusz, karty postaci

Szalona kapeluszniczka, plastyk-projektant, zawodowo związana z teatrem. Od lat wspiera plastycznie (scenografia, rekwizyty, charakteryzacja) i literacko-organizacyjnie różne inicjatywy larpowe (GG Hardkonu, Dreamhaven, gry Argosu, Dziobak Larp Studios, Orkon, Falkon, Kapitularz) i okołolarpowe (plenery, filmy, gry miejskie).

Monika Maja Borysiewicz

Projekt i koordynacja scenografii, rekwizyty, karty postaci

Od wielu lat interesuje się fantastyką, od kilku lat larpami. Gracz oraz autor i współtwórca kilku gier, obecnie próbuje swoich sił w pracy przy dużym projekcie. Miłośnik gór, gotowania, klasycznych komputerowych RPG-ów i gier planszowych. Na co dzień Software Developer.

Tomasz "Caheer" Madejczyk

Scenariusz, karty postaci

Gra w larpy od 15 lat ale tworzy je od niedawna. Uwielbia klimaty plemienne, wojenne, postapokaliptyczne, czuje się nieswojo w dworskich.

Anna "Gudrun" Śliwa

Scenariusz, karty postaci

Kontakt

Jeśli chcesz się z nami skontkatkować możesz również napisać mail na