Jesienią tego roku minie 10 lat, odkąd zamarzyliśmy sobie duży, larpowy konwent na północy. W przyszłym roku minie dekada, odkąd to marzenie stało się rzeczywistością. Składanie programu to nie tylko rozwiązywanie arcytrudnej łamigłówki z kolorowych karteczek, ale również okazja do refleksji. Trochę jak północ w Sylwestra.
Program mówi wiele o tym, jak zmienia się nasz larpowy światek i w którą stronę zmierza. Po kilku latach obserwacji tego zjawiska programy można podzielić na dwa gatunki:
Program Budowniczy i Program Odkrywca.
Program Budowniczy to program, który dobrze wie z czego się składa, wyszukał najlepsze materiały i stoi na trwałym fundamencie tego co znane. Jest pewny siebie i lubi przeglądać się w informatorze. Generalnie, to dobry program.
Program Odkrywca jest inny. Zachwyca się tym co nowe i modne, ale nie unika przystrojenia się w klejnoty przodków. Nie wszystko jest w nim oczywiste, pozostawia rzeczy do odkrycia i interpretacji. To intrygujący program. Może jest kobietą?
Te drugie programy rodzą się z naszej układanki rzadziej. Tak było w 2008 roku, kiedy na Hardkonie otworzyła się Złota Brama, pierwszy larpowy konkurs w Polsce. Podobnie i w 2011, gdy Program zawitał do nas kawalkadą jeepformów. Rok 2013 również przywiał gry inne niż wszystkie a ich okruchy do dziś trudno wyczesać z gąszczu serc. Pozostałe lata to czas konstruowania, poszerzania warsztatu i dobierania narzędzi.
W tym roku jest inaczej. Na scenę od kilku miesięcy wdzierają się nanolarpy. Na sztandarze niosą hasło “pisz mnie krócej niż we mnie grasz”. Prognozy są jednoznaczne – tegoroczny program należy do gatunku odkrywców. Większość jego punktów to gry małe i kameralne. Część gier zostanie zaprojektowana w trakcie warsztatów, a przez kilka dni będziemy eksplorować nanogry opublikowane w antologii #Feminism.
W roli zapomnianych klejnotów wystąpią najlepsze północne terenówki, które rolę integracyjną konwentowej społeczności pełnią lepiej niż cokolwiek innego. Po raz pierwszy skorzystamy też z mini gier dla poszczególnych frakcji z gry głównej. Przygotowaliśmy też listę scenariuszy Print&Play (w samej publikacji #Feminism są aż 34, a do tego dochodzą nasze zbiory z BlackBox 3City), z prowadzeniem których poradzi sobie nawet mało doświadczony mistrz gry.
Mamy nadzieję, że jedyne czego zabraknie wam w programie tegorocznej edycji Dreamhaven to czasu na sen.
Zapraszamy do zapoznania się z:
Miłej lektury.
Opublikowaliśmy już większość punktów programu, systematycznie będą pojawiać się pozostałe.