Questions and Answers

Czy na Alasce jest kuchnia, jeśli tak to czy jest spiżarnia, jeśli tak to czy jest w niej lodówka?

Tak na miejscu jest kuchnia z podstawowym wyposażeniem.

Tak w kuchni jest regał do przechowywania produktów spożywczych. Dla pierwszych uczestników dostępne są też zamykane na kluczyk szafki.

Tak są dwie lodówki, ale tylko dwie. Schowasz do nich kostkę masła i kawałek sera, ale na pewno nie zmieścisz pół kaczki.

Pamiętaj, by wszystkie rzeczy pozostawione w kuchni były podpisane, produkty nie podpisane są wspólne.

Czy mam zabrać własne garnki?

Nie, raczej nie ma takiej potrzeby. Na miejscu jest wyposażona kuchnia z której wszyscy mogą korzystać.

Czy daleko jest najbliższy sklep?

Bardzo, bardzo daleko, bo na środku Alaski. Wszystkie podstawowe produkty kupicie na miejscu, produkty nietrwałe jak chleb trzeba zamówić dzień wcześniej. Jeżeli interesują Was dyskonty, to najbliższa Biedronka i Lidl są w Bytowie.

Czy w sklepiku jest drogo?

Nie. Ceny są bardzo przystępne.

Czy muszę gotować sobie jedzenie?

Nie. Będzie możliwość na miejscu zamówienia na następny dzień obiadu, który będzie dowożony w czasie przerwy obiadowej. Wieczorami otwarty jest też bar, w którym możecie kupić ciepłe tosty, zapiekanki, frytki itp.

Czy są miejsca w których naładuję telefon?

Tak. W różnych miejscach są gniazdka, warto jednak mieć ze sobą listwę, gdyby okazało się, że otworów jest za mało.

Czy na Alasce jest wifi?

Jest i nie jest. Konkretnie jest tylko pod lipą i w ograniczonym stopniu. Cenimy sobie odcięcie się od codzienności i prozy świata zewnętrznego.

Czy jest ciepła woda?

W jeziorze czasami. W kranie tak, jeśli wykupicie w sklepiku karnet na prysznice.

Jak będą wyglądać zapisy na larpy?

Gry, na które odbywają się zapisy przed festiwalem opatrzone są następującą infografiką .

Zapisy na większość gier odbędą się na miejscu, aczkolwiek można kontaktować się z prowadzącymi konkretne gry wcześniej.

Czy wszystkie larpy są na świeżym powietrzu?

Nie. Większość larpów odbywa się w pomieszczeniach. Na terenie Alaski jest szereg pomieszczeń możecie je obejrzeć podczas wirtualnej wycieczki po Alasce jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.

Czy będzie naraz rozgrywane kilka larpów?

Tak. W odróżnieniu od innych dużych konwentów terenowych, na H/DH zawsze odbywało się dużo małych gier, zamiast jednego, całodniowego larpu dla wielu graczy. Podobnie jak w poprzednich latach, zdarzy się więc tak, ze kilka gier zostanie poprowadzonych w tym samym czasie. Na szczęście regularnie udaje nam się namówić MG, aby popularne gry miały kilka odsłon w trakcie festiwalu (zazwyczaj dwie, aczkolwiek były wyjątki). Staramy się tak ułożyć program, żeby każdy miał szansę zagrać w to, co chce.

Jak pogodzić chęć pójścia na gry z warsztatami do GG?

Warsztaty do GG będą odbywały się w tym samym czasie dla wszystkich grup. Nie planujemy organizacji larpów w czasie warsztatów.

Czy są jakieś poza larpowe rozrywki?

Tak, ludzie na DreamHaven robią różne różniste rzeczy. Chodzą na jagody do lasu, kąpią się w jeziorze, grają w planszówki (jeśli masz swój ulubiony tytuł warto zabrać go ze sobą), grają w karty itp. Można też wypożyczyć kajak.

Jaki wpływ na grę główną może mieć zła pogoda?

Niestety ta gra nie będzie odporna na złą pogodę. Gra odbywa się w znacznej mierze w lesie i na otwartych łąkach. Lokacji osłoniętych nie będzie tyle, by gra mogła się tylko w nich toczyć. Możecie być narażeni na deszcz jak i na silne słońce.

Skompletujcie zatem strój, jaki wzięlibyście ze sobą na larp wędrowny. Wielowarstwowy, który zniesie lekki deszcz i niską temperaturę, a z drugiej strony upały z temperaturami powyżej 30’C.

Kiedy będą rozsyłane historie postaci?

Planujemy wysyłkę kart postaci w drugiej połowie czerwca.

Gdzie/kiedy można zgłaszać wątki/sytuacje w których nie chce się znaleźć na GG?

Na mail po otrzymaniu karty postaci lub osobiście podczas odprawy na festiwalu, którą przeprowadzimy z każdym z Was z osobna.

Co do zasady, nie skryptujemy żadnych kontrowersyjnych sytuacji w których udział musi wziąć konkretny gracz. Wasze zaangażowanie w każdą ze scen jest całkowicie dobrowolne. Uważamy, że w trakcie gry wystarczą przemyślane używanie klasycznych słów bezpieczeństwa. Jeśli gracz przeczuwa, że scena zmierza w niekomforotwym dla niego kierunku, powinien użyć słowa YELLOW, lub - jeśli sprawa jest poważniejsza - RED.

Pomimo tego, oczywiście, prosimy o przekazanie nam informacji o Waszych czułych punktach.

Czy Gra Główna będzie całodobowa?

Nie. Dla przypomnienia:

  • pro­log: 6 lipca (środa) ok. 23:00~24:00
  • dzień pierw­szy: 7 lipca (czwar­tek) 14:00~02.00
  • dzień drugi: 8 lipca (pią­tek) 14:00~23:00
  • epi­log: 8 lipca (pią­tek) ok. 24:00
Wspominaliście o grze w gwinta - czy karty będą dostępne czy samemu trzeba przygotować talię?

Każdy, kto chce grać w gwinta powinien przygotować dla siebie talię kart. Nie jesteśmy w stanie wydrukować talii dla kilkudziesięciu osób.

Jak będą wyglądać interakcje między grupami?

Jeśli przez interakcje między grupami rozumieć z góry narzucone schematy, jakimi mają się kierować grupy wchodząc wzajemnie w interakcje (np. szaraki zawsze nienawidzą reptilian), to odpowiedź brzmi: nie ma jednego, narzuconego schematu.

Jeżeli chcemy mieć rodzinę to w jaki sposób ją poznajemy?

Więzy i relacje możecie tworzyć przed grą w dedykowanych grupach na fejsbuku, oraz budować je w trakcie gier wprowadzających. Staraliśmy się minimalizować ilość sztywnych relacji pomiędzy graczami.

Czym jest Zakon Wiecznego Ognia?

Pełna historia Zakonu znajduje się na wiedźmińskiej wiki. W trakcie festiwalu opowiemy Wam jaka jest jego historia w naszej części świata.

Czy MG ruszający z nami do Krainy Przygód będą fabularnymi postaciami?

Tak, Mistrzowie Gry będą grać rolę urzędników. Jedyną ich fabularną rolą będzie nadzór nad ekspedycjami.

Jakie będą przydatne rekwizyty dla postaci?

Wszystko zależy od grupy, jaką się wybrało.
Jeśli ktoś zadeklarował grę w grupie Osadników, Najemników lub Zakonu, przyda się wszystko co pozwoli odtworzyć klimat Waszej wyprawy. Cięższy sprzęt (jak namioty, kociołki, jedzenie) otrzymacie od nas. Od Was zależy zawartość Waszych sakw (mogą w nich być dodatkowe stroje, koc, pamiątki z dawnego życia, kielich, bukłak, grzebień), która powinna umożliwić poczucie się przez dwie doby jak osadnik na krańcu wiedźmińskiego świata.

Rezerwujemy sobie prawo do dorzucenia do waszego bagażu przedmiotów związanych z fabułą gry (listy, dokumenty, artefakty itp).

Czy dopuszczalne będą tarcze samoróbki?

Zostaną poddane naszej ocenie bezpieczeństwa. Jeśli będą bezpieczne (też dla broni przeciwnika) - tak.

Czy larpy przygotowujące do gry są obowiązkowe?

Nie, ale bardzo zależy nam, abyście wzięli w nich udział.

Co jeżeli zginę podczas larpów przygotowujących do gry głównej?

Nie ma takiej możliwości. Jeśli ktoś zginie w grze przygotowującej, będzie to zaskryptowane przez nas wydarzenie. Jeśli ktoś odniesie ciężkie obrażenia - może, jeśli chce, rozpocząć grę główną w prowizorycznym lazarecie.

Czy w krainie opowieści mogę wyzwać kogoś na bójkę na pięści, jeżeli ta druga osoba wyrazi zgodę?

Jeśli zgoda jest obopólna - oczywiście. Pamiętajcie jednak o słowach i regułach dotyczących bezpieczeństwa.

Co to jest scena?

Sytuacja, która się rozpoczęła i zakończyła. Pojęcie sceny jest dość intuicyjne. Pomyśl o tym w kategoriach teatru, filmu, literatury. Jeśli opisując wydarzenie, rozmowę, pojedynek w których bierzesz udział, można by oddzielić od reszty opowieści akapitem jak rozdział  - to jest scena.

Czy można przerwać walkę w KO?

Tak. Opis walki w dziale mechanika zakładał chęć walki obu stron do samego końca. Mechanikę Walki z wszystkimi jej niejasności przepracujemy na warsztatach.

Ile osób może walczyć w jednej bójce w KO?

Nie ma ograniczenia mechanicznego. Mechanikę Walki z wszystkimi jej niejasności przepracujemy na warsztatach.

Czy można dołączyć się do istniejącej już walki?

Tak. Mechanikę Walki z wszystkimi jej niejasności przepracujemy na warsztatach.

W krainie opowieści co z walkami rannych rycerzy z pełnym sił chłopem?

Nasza gra to narratywistyczno - symulacyjny larp, a nie taktyczna symulacja pola walki. Ranny rycerz walczy najlepiej jak potrafi. Mechanikę Walki z wszystkimi jej niejasności przepracujemy na warsztatach.

Jak długo można pozostać ciężko rannym bez udzielonej pomocy?

Jak długo się chce. Koniec oczekiwania oznacza porzucenie woli życia i śmierć.

Co jeżeli zostanę upiorem, a potem mój prześladowca zginie nie z mych rąk?

Możesz zakończyć grę w dowolnym momencie, lub kontynuować ją, fabularnie poszukując innego sposobu na odkupienie i zerwanie więzów ze światem.

Czy muszę zostawać widmem/upiorem czy mogę opuścić teren gry?

Możesz opuścić teren gry, zakończyć grę, dołączyć do ekipy potworów.