DreamHaven wyrosło z potrzeby swobody.
Swobody tworzenia, odkrywania, eksperymentowania.
Szu­kamy  fascynujących opowieści i konceptów.
Testujemy nowości i nieoczywiste rozwiązania.
Prezentujemy przykłady inspirującego designu.
Dzielimy się wiedzą, umiejętnościami, przyjaźnią.

Czekamy na Ciebie

O festiwalu

czyli skąd, dokąd, którędy

DreamHaven to festiwal jednocześnie nowy i stary. Nowy, ponieważ zadebiutował w 2015 roku. Stary, bo będący bezpośrednim kontynuatorem odbywającego się od 2007 roku Hardkonu.

Hardkon

gościł na Przystanku Alaska od sierpnia 2008. W tym czasie przeszedł ogromną ewolucję. Zrodzony z potrzeby dużej imprezy larpowej na północy Polski, ewoluował stając się kuźnią innowacyjnych gier spoza utartego szlaku. Koszmarne Gąszczu Kołysanki, Tylko Mnie Kochaj, Burdel, The Game, Bóg, który się pomyslił, Fight Club, Kto ty?... to tylko kilka najbardziej znanych tytułów, które odbiły się echem w larpowym światku.
W 2014 roku historia Hardkonu jako wielodniowego festiwalu gier dobiegła końca. W opinii jego twórców, po 8 latach udało się wreszcie zorganizować festiwal, jaki zrodził się w ich marzeniach w 2006 roku. Czas było ruszyć dalej, przekazując sztafetę nowej generacji organizatorów.

DreamHaven

powołali do życia larpowcy, którzy nie wyobrażali sobie lata bez larpowania na Przystanku Alaska. Plan był prosty: zorganizować na Pomorzu nową imprezę, która będzie czerpała z dziedzictwa Hardkonu. Festiwal, w którym uda się zachować to, co było dobre, dodać to, czego brakowało i pozbyć elementów, które poprzedniej imprezie ciążyły.

Co kontynujemy?

  • grę główną co roku organizuje inny zespół, wiodąc graczy do innego świata;
  • na program konwentu składa się szerokie spektrum gier, od terenówek, larpów terenowych i przechadzanek po freeformy i jeepformy;
  • zachęcamy twórców do prezentowania innowacyjnych gier, o oryginalnej mechanice, tematyce i designie;
  • wolność twórcza oraz światopoglądowa, otwartość i tolerancja są fundamentami budowanej przez nas społeczności.

Co dodaliśmy?

  • dbamy o wyższą jakość zgłoszonych gier, staramy się by w miarę możliwości były przygotowane w formacie Print&Play;
  • wzbogacamy program o więcej warsztatów, zarówno aktorskich jak i rzemieśliniczych;
  • nie zmuszamy  mistrzów gry do pisanie gier na festiwal, zachęcamy do współtworzenia programu imprezy poprzez prowadzenie larpów autorstwa innych twórców;
  • kładziemy większy nacisk na wydarzenia o charakterze integracyjnym.

DreamHaven - Przystań Inspiracji

Aktywności

czyli co będziemy robić
Larpy
Chambery, jeepformy, terenówki i larpowe eksperymenty. Premiery i debiuty, gry znane i nagradzane. Przywieź swój larp, poprowadź grę print&play albo graj od rana do nocy.
Gra główna
Największy larp konwentu. Co roku organizowany przez inny zespół i w innym świecie. Dwudniową grę poprzedza prolog, warsztaty lub larpy wprowadzające w klimat i opowieść.
Warsztaty
Bywalcy DH chętnie dzielą się swoimi pasjami. Dworskie tańce, emisja głosu, szermierka, wyrób biżuterii, charakteryzacja i poranne sesje tai-chi. Pokaż innym, co potrafisz.
Planszówki
Dreamhaven to okazja by zarwać noc przy planszy i/lub kartach. Spodziewaj się spontanicznych turniejów lub testów prototypów. Dopakuj do bagażu swoją i/lub ulubioną grę.
Integracja
Chociaż okolica sprzyjaja samotnym wędrówkom i romantycznym spacerom, festiwal to okazja by poznać nowych ludzi. Integracyjne wydarzenia wspiera zasada “po prostu się przysiądź”.
Chill out
Wyrwij się z codziennego rytmu. Idź na spacer. Posłuchaj lasu. Wykąp się w jeziorze. Znajdź najpiękniejszy widok w okolicy. Jeśli dziś cię coś ominie, zagrasz jutro.

Do DreamHaven pozostało

Gdzie, kiedy i za ile

czyli co mam wbić do GPSa i na ile zrobić przelew

Miejsce

Przystanek Alaska,
Gliśno Wielkie 3,
77–130 Lipnica.

Termin

Druga edycja Festiwalu Innowacji Larpowych Dreamhaven odbędzie się w dniach 1–10 lipca 2016 roku.

Kluczowe daty

01 marca- start akredytacji

31 maja- koniec przyjmowania punktów programu

15 czerwca - publikacja programu

Cena

Czas Całość wydarzenia Pojedyncze dni
Nocleg w domku na polu na polu
Cena 275 zł 175 zł 45 zł/dzień

Każda z opcji akredytacji obejmuje udział we wszystkich punktach programu, oraz dostęp do Alaskańskich wygód.

Dla Waszej wygody ilość uczestników imprezy jest ograniczona do 150 miejsc.

 

Już zdecydowany?

Już wiesz, że chcesz do nas dołączyć.

O Alasce

co dajemy i jak do nas dotrzeć

Logistyka

W ramach akredytacji, do dyspozycji uczestników jest:

  • wspólna kuchnia z kuchenką gazową, lodówką, szafkami i podstawowym zestawem naczyń;
  • umywalnie z zimną wodą;
  • parking;
  • szczątkowy dostęp do internetu.

Na miejscu znajduje się również sklepik z podstawowymi artykułami spożywczymi. Można w nim zamówić chleb na następny dzień i dokupić luksusowy ciepły prysznic.

Jak dotrzeć?

Najłatwiej i pewnie najwygodniej można dojechać własnym samochodem.

Jeśli nie dysponujecie swoimi czterema kółkami możecie zabrać się z innymi. Istnieje kilka grup na facebooku (Jadę na konwentGdańsk-Bytów i Gdynia-Bytów), gdzie można znaleźć osoby podróżujące samochodem z wolnym miejscem siedzącym.

Tym, którym pozostają publiczne środki lokomocji (PKP i PKS), przydadzą się strony Rozkład PKPe-podróżnik.pl. W pobliżu „Przystanku Alaska” znajdują się lokacje Gliśno, Lipnica, Tuchomie i Bytów. Z Bytowa do Tuchomia i Lipnicy jeżdżą autobusy. Z nich na „Alaskę” można się przespacerować (to tylko 3-9 km), lub skorzystać z telefonu do przyjaciela ŁOŚTAXI, który organizuje transport za stosunkowo niewielką opłatą.

 

Nie byłeś jeszcze na Alasce?

Wybierz się na wir­tu­alną wycieczkę po ośrodku

Organizatorzy

czyli kto jest temu winien

Kaszub z Pucka, potomek łowców fok, na co dzień zajmujący się fizyką. Ścisły umysł pozwolił mu przez ostatnie kilka lat mierzyć się z upiorem w postaci logistyki Festiwalu Larpowego Hardkon. W tym roku wziął pod opiekę koordynację całego Festiwalu Dreamhaven.

Piotr Budzisz

Dyrektor Festiwalu

Rocznik '86. Ponad dziesięć lat temu pojechała na swój pierwszy konwent i zagrała w pierwszym larpie. Od tamtych czasów kilka larpów współtworzyła, kilka sama poczyniła. W tym roku postanowiła przekonać się do Wiedźmina i współtworzy Grę Główną na Dreamhaven 2016.

Karolina Żerańska

Twórca gry głównej

W 2006 spotkała ludzi ze Studenckiego Klubu Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych Grimuar z Lublina, i wspólnie zaczęli realizować projekty, które zmieniły jej życie, w tym gry W poszukiwaniu smoczych jaj, System , Psychol , Koszmarne Gąszczu Kołysanki.

Malwina Otto

Dyrektor artystyczny

Wieloletni organizator Festiwalu Larpowego Hardkon, a od niedawna cyklicznego larpowania w ramach trójmiejskiego projektu BlackBox 3City. Sędzia w konkursach larpowych, koordynator gdyńskiej edycji KOLI, autor kilkudziesięciu gier bez prądu, od larpów po planszówki i karcianki.

Piotr Milewski

Koordynator Gry głównej

Kontakt

Jeśli chcesz się z nami skontkatkować możesz również napisać mail na