Kocia Kołyska

Kocia Kołyska

Larp No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza W larpie pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania
Autorzy: Elżbieta Głowacka, Karolina Łukasik
Prowadzacy: Karolina Łukasik
e-mail: karolina.m.lukasik@gmail.com
Forma: freeform
Konwencja: Realizm magiczny, tragedia
Czas trwania: 4 h
Liczba uczestników: 6
(W tym 6 )

Jedno z was musi odejść.

Małżeństwo wychowujące odmieńca musi zmierzyć się z rodzeństwem fae, które opiekuje się porwanym ludzkim dzieckiem. Między rodzeństwem toczy się nieustanna rywalizacja. Rodzice od wielu lat chowają przed sobą tajemnice. Zaś dwoje dzieci – ludzkie i fae – wydaje się być dwoma stronami tej samej dziwacznej monety.

Obie splątane rodziny utknęły razem. By wyrwać się z pułapki pomiędzy światami, muszą rozwikłać sieć własnych kłamstw. Jej rozwiązanie będzie wymagało ofiary. Które z nich odejdzie?

Opis

Jest to gra o przemianie wewnątrz rodziny. Jedni dorastają i wyrastają z kręgu krewnych; inni znajdują nowe korzenie. W tym scenariuszu eksplorujemy sposoby, na które obcy mogą stać się sobie bliscy, a do niedawna bliskie osoby i krewni zmieniają się w obcych. Poprzez wprowadzenie wątków nadnaturalnych podkreślamy znaczenie dojrzewania i starzenia się. W naszym zamierzeniu gracze mają doświadczyć smutku, ale także ulgi. Zapiekłe pretensje tylko pozornie wydają się węzłem gordyjskim – rozwiązanie go w trakcie gry jest możliwe.

Wymagania

Wygodne stroje. Gorąco zachęcam do przeczytania na festiwalu całej książeczki z larpem przed grą, by móc odpowiedzialnie podjąć decyzję o uczestnictwie.

Ważne

Gra skupia się na konfrontacji dwóch rodzin i porusza tematykę relacji z bliskimi. Ponadto pojawiają się w niej wątki inspirowane neuroatypowością (spektrum zaburzeń autystycznych, zaburzenia uwagi, trudności edukacyjne).
Role, choć pomyślane jako uniseksowe, odwołują się do archetypów związanych z rodziną, jak „matka”, „ojciec” czy „siostra” – jednak ich interpretacja zależy od graczy.

Posted in .