Strategia

Strategia

Autorzy: Vino
Prowadzacy: Aleksandra Nikara Szczur
e-mail: bakane.joou@gmail.com
Forma: terenówka
Konwencja: wojsko
Czas trwania: 3 h
Liczba uczestników: 30
(W tym 30 )

Marek ustawił się na swoim punkcie. Teraz dopiero czuł jak się spocił. Cały czas zasuwał i sprawdzał skąd chcą nadejść ludzie Ogiona. Był zwiadowcą. To oznaczało mega dużo biegania i planowania. W końcu ktoś się pojawił. Ocenił siły…

– Skradają się górą… Dwóch saperów i pułkownik – powiedział cicho zwiadowca. Razem z dwójką kapitanów skryli się za zwalonym drzewem.

– Nie możemy im nawet dać podejść ani zobaczyć naszej bazy. Musicie złapać tych dwóch saperów. Jeżeli jakiegokolwiek z was złapie ich pułkownik, to przynajmniej jeden saper będzie u nas w bazie.

– Dobra. Złapiemy ich. Muszą iść tą ścieżką. Jest najłatwiejsza. Wtedy my ich dorwiemy, ale ty leć do bazy i powiedz, by na dole czekał nasz pułkownik, albo nawet generał.

– Ok. – zwiadowca podniósł się i cicho zbiegł po błotnistej ścieżce. Czuł, że ich drużyna wygra…

Opis

  1. Gracze podzieleni są na 2 drużyny
  2. Gra toczy się o zdobycie prawdziwej flagi drużyny przeciwnej, oznaczonej „OK.”. Jednak, aby nie było zbyt łatwo: kilka flag jest fałszywych, są w nich schowane „bomby”.
  3. Gracze w swoich ekipach podzieleni są na:
    1. Wojsko:
      • Generał (1 na drużynę): Pokonuje wszystkich poza szpiegiem. Jest pokonywany przez szpiega.
      • Pułkownik (1 na 10 osób w drużynie): Jest pokonywany przez generała. Pokonuje kapitana, sapera, szpiega
      • Kapitan: Jest pokonywany przez pułkownika i generała. Pokonuje sapera, szpiega
    2. Cywili:
      • Zwiadowca (1 na drużynę): Jest pokonywany przez generała. Nikogo nie pokonuje. Pokonuje go tylko generał.
        Cel: Wybadać, kto jest kim w przeciwnej drużynie. Planować ataki, ostrzegać drużynę o posunięciach wroga.
      • Saper: Jest pokonywany przez wojskowych (generał, pułkownik, kapitan). Nie pokonuje nikogo. Jest jedyną osobą nie wyłączaną z gry po wzięciu niewłaściwej flagi bomby.
        Cel: łapanie flag
      • Szpieg (1 na drużynę): Jest pokonywany przez pułkownika i kapitana. Pokonuje generała.
        Cel: Generał
  4. Walka rozgrywana jest przez klepnięcie. Po klepnięciu obydwie osoby ujawniają swoją “profesję”. Przegrany udaje się do swojej bazy, gdzie odzyskuje życie i wraca do gry.Wojskowi (Generał, Pułkownik, Kapitan) o tych samych stopniach, z przeciwnych drużyn pokonują się równocześnie. Obydwie postacie udają się do swoich baz. Cywile (Szpieg, Saper i Zwiadowca), przy spotkaniu z drugim graczem o tej samej profesji – grają dalej.
  5. Osoby idące ze zdobytą flagą są nietykalne. Nie walczą z nikim. Muszą jak najszybciej dojść do bazy i sprawdzić czy zabrały prawdziwą flagę „OK.” czy bombę. Można to sprawdzić jedynie w bazie. Jeśli gracz wziął bombę, a nie jest saperem odpada z gry i musi poczekać do końca rundy. Życia utraconego w ten sposób nie możesz odzyskać wracając do bazy:

    NIE MOŻNA PRZEKAZYWAĆ FLAG MIĘDZY SOBĄ !!!

  6. Jeżeli obydwie drużyny złapały flagi z napisem „OK.” o zwycięstwie decyduje to, która drużyna szybciej ją doniosła. W praktyce: Jak usłyszysz ryk zwycięskich gardeł, to lepiej być w drużynie, która się drze!

Zasady spisał Piotr „Widłak” Widerski

Wymagania

Ubierzcie się wygodnie – będziecie biegać, czołgać się itp. po lesie.

Ważne

„Drużyna Widłaka cieszyła się ze zwycięstwa. Jednak stary włochacz dobrze wiedział, kto naprawdę wygrał. Odchodząc z pola gry obrócił się w stronę krzaka jeżyn. Widłakowi zdawało się, że ów uśmiechnął się parszywie”

Posted in .