Prowadzacy: Innokis i Ula
e-mail: marcin.szurpicki@gmail.com
Forma: chamber
Konwencja: Changeling
Czas trwania: 2-3 h
Liczba uczestników: 18
(W tym 10 , 8 , )
W całym Gąszczu zapachniało chłodnym powiewem zimy. Ozłocone gorącym, letnim słońcem liście jeszcze wisząc na drzewach ubrały się w lodowe futerka szronu. To był długi rok, dla niektórych zbyt długi. Ludzkie serca nie poruszają się tak jak kiedyś, radość, strach, smutek i pożądanie przykryła mdła kurtyna banalności. Pomiędzy wygłodniałymi życiodajnego Blasku Odmieńcami, co raz częściej dochodzi do napięć. Dwory Pór Roku zamknęły się w swoich dziedzinach, pozostawiając Gąszcz dzikszym i bardziej niedostępnym niż kiedykolwiek. To nie będzie łatwa zima.
Gdy tylko spadł pierwszy śnieg, a w Dworach już na stałe zagościł szum palonych kominków, magiczne serca Odmieńców zamarły na umówiony, przerażający znak. Roznoszący się po Gąszczu dźwięk trąb oznajmiał nadchodzący koszmar, gorszy niż głód czy wojna. Na granicy waszego azylu, gdzie las przechodzi w kamienne mury dawno opustoszałego zamczyska Fae, zapłonęło w oknach światło. To zdecydowanie nie będzie łatwa zima.
Odmieńcy
Kiedyś byliście ludźmi, żyliście w tej czy innej epoce, zmagaliście się ze swoimi ludzkimi problemami. Wszystko to zmieniło się gdy spotkaliście Fae, potężne, magiczne istoty, żyjące gdzieś w niedostępnej śmiertelnikom Arkadii. Część Was została skuszona, i kierując się ludzkimi żądzami sama poszła z nimi. Część została porwana. W końcu część sama szukała tajemnych przejść, do krain opisanych w świętych księgach wszystkich kultur. Nieważne czy poszliście, zabłądziliście czy znaleźliście się, wszystkich Was spotkał ten sam los. Dla Fae jesteście tylko zabawką, przedmiotem, który mogą kształtować na własne życzenie. Całe eony byliście sługami, niewolnikami, albo po prostu elementami wystroju wnętrza mieszkań swoich właścicieli.
Wielu próbowało uciec. Dla większości śmierć stała się słodkim marzeniem. Nielicznym udało się jednak umknąć. Świat, Wasz świat nie jest już jednak tym, jakim go pamiętacie. Zmieniliście się, setki lat magii i przemian sprawiły, że świat nie jest już miejscem dla Was. Wielu popadło w szaleństwo. Część z Was znalazła jednak azyl, miejsce w którym jesteście bezpieczni od Fae i od własnych wspomnień. Ogromny, magiczny las, ciągnący się pomiędzy bramami Rzeczywistości i Arkadii, stał się przyczółkiem dla tych, którym udało się uniknąć kary lub szaleństwa. Gąszcz, bo tak go nazwaliście, jest jednak miejscem najokrutniejszym ze wszystkich. Zdaje się żyć, myśleć, i to chyba tylko z jego woli, możecie tu szukać schronienia. Podzieliliście się na cztery Dwory Pór Roku, które stały się dla Was nowym domem.
Gąszcz możecie traktować jak dom, jak schronienie, możecie traktować jak więzienie lub przekleństwo, możecie go kochać i nienawidzić, zawsze będziecie na niego skazani. Gąszcz taktuje Was jak pokarm. To, że tu trafiliście nie było szczęśliwym zbiegiem okoliczności czy darem od losu. Tak jak mucha , nęcona słodkim zapachem kwiatu, zostaje zjedzona przez mięsożerną roślinę, tak i Wy płacicie swoją cenę za ochronę wiecznie zielonego lasu. Ceną tą jest życiodajny Blask.
Co roku, na przełomie jesieni i zimy ofiarujecie go Gąszczowi, dzięki czemu pozostaje zielony nawet gdy przyjdą mrozy i spadnie śnieg, a tym samym kupujecie jego łaskę i ochronę. Doskonale wiecie, że niedopełnienie tego obowiązku byłoby waszym końcem. Nawet jeżeli ukrylibyście się w przerzedzonym lesie przed czujnym wzrokiem Fae, pierwsze, wiosenne pąki Gąszczu rozerwałyby was w poszukiwaniu witalnych sił. Całe wydarzenie przybrało rangę najważniejszego dla Odmieńców święta, które stanowi trzon naszej opowieści.
Opis
Krótki i dynamiczny larp w konwencji Changeling the Lost. Gra oparta jest na trudnych wyborach i konieczności dalszego funkcjonowania z myślą o podjętych decyzjach. Całość zamknięta w ramach nie ubłagalnie płynącego czasu.
Lista postaci
Dwór Lata
- Pożoga (Król Lata) – Krok w krok za władcą Lata postępuje chaos i zniszczenie. Nieustępliwy i nieuchronny, tak jak żywioł, którego imię przyjął. Bój i krew upajają go tak mocno jak wino – a ostatnimi laty odurzał się nimi niemal bez końca. Jego głośny śmiech niesie się wśród Gąszczu niczym odległa zapowiedź kataklizmu.
- Chimera (Królowa Lata) – Burzliwa, potrafiąca rozgrzać nie jedno serca. W jej żyłach krąży krew wojowniczki, nie tracąc przy tym wdzięku i powabności. Stoi u władzy Dworu Lata i wraz z Pożogą zarządza jego podwładnymi. Podczas tegorocznego panowania poddała się szaleństwu i zabawie. Często wiruje z kieliszkiem pełnym wina, a gdy go braknie z nieba spadają błyskawice.
- Mur (Stary żołnierz) – Leciwy odmieniec o żołnierskiej przeszłości. Ceni sobie zasady, skrupulatność i honor. Nie puszcza słów na wiatr. Pomimo, że ciało już odmawia posłuszeństwa, to w sercu dalej jest wojownikiem. Idealista, skłonny do walki i poświęceń.
Dwór Wiosny
- Król Olch (Król Wiosny) – najpiękniejszy z Odmieńców, władca westchnień, pan dworu uciech. To on gasi wszelkie waśnie, godzi skłóconych władców Dworów i napełnia nadzieją serca swoich poddanych. Dobry duch Gąszczu.
- Obłok (Królowa Wiosny) – urzekająca nimfa o magicznym głosie, który uświetnia i ożywia Dwór Wiosny. Kochająca i dbająca o swoich poddanych.
- Piołun (Ambasador Wiosny) – Prawa ręka Króla Olch, jego pełnomocnik, doradca i przyjaciel. Uważany za najbardziej rozważnego wśród całego Dworu Wiosny.
- Ważka (Pierwsza dama dworu Wiosny, Mistrzyni Tańca) – Posiadła tajniki szczególnego rodzaju magii – hipnotycznymi ruchami swego ciała potrafi wprawiać wszelkie żywe istoty w stan upojenia. Jej talent otworzył przed nią drzwi wszystkich dworów – często gości na dworach lata, jesieni i zimy, gdzie występuje wśród owacji tłumów. Pociągająca, zmysłowa, pełna drapieżnego uroku Ważka posiada wielu kochanków i kochanek.
- Wierzba (Opiekunka ogrodów) – szalona poetka, która wierszami nakłania rośliny do wzrostu i kwitnienia. Melancholiczka wiecznie pogrążona w marzeniach, skupiona na kontemplacji świata.
Dwór Jesieni
- Cietrzew (Król Jesieni) – Jeden z najstarszych odmieńców i założyciel Dworu Jesieni. Majestatyczny, dostojny i opanowany. Dyplomatyczne rozmowy to jego specjalność. Kamienna twarz okazyjnie ozdabiana ironicznym uśmiechem, wzbudza szacunek. Ciężko dyskutować z jego stanowczym obliczem. Na ogół jest oazą spokoju, jednak gdy zostaną przekroczone pewne granice, potrafi popaść w szaleńczą furie.
- Sroka (Królowa Jesieni) – silna i ujmująca władczyni, wiedząca zgłębiająca tajniki czarnoksięstwa. Tajemnicza odmianka o niepokojącym spojrzeniu. Ukochana żona Cietrzewia.
- Mgła – Jeden z poddanych Dworu Jesieni o duszy filozofa. Zawsze nieco ospała i zamyślona. Chodzi posępnie z głową w chmurach. Uwielbia długie rozmowy o istocie magicznego świata, nadzwyczajnych bytach i tajemniczych energiach. Potrafi opowiadać historie straszniejsze niż najgorsze koszmary. Malownicze podmuchy słów, to jej sposób na istnienie.
- Cierń (Jeden z głównych gwardzistów Dworu) – W poprzednim życiu zarabiał na życie ostrzem. Przyjaźnił się ze śmiercią i nie bał się niczego, dzięki czemu trafił do Gąszczu. Teraz chroni bezpieczeństwa swojego dworu, tnąc kolcami obumarłych, krwawych róż. Cichy, skryty i niedostępny. Dobrze wie, co to gniew. Nie chcesz wiedzieć, co skrywa w kieszeniach.
Dwór Zimy
- Król Śniegu – Potężny i surowy władca o twarzy i posturze młodzieńca. Na Dwór sprowadziła go dwieście lat temu poprzednia władczyni – Królowa Śniegu. Pewnej nocy zniknęła, a o poranku zdezorientowani dworzanie zastali na jej tronie uśmiechniętego okrutnie chłopca, bawiącego się porzuconą koroną i berłem. Chłopiec nazwał się Królem Śniegu i objął niepodzielne rządy w pałacu. Mądrość i przenikliwość starca łączą się w nim z zacięciem kapryśnego dziecka, które dostaje wszystko czego chce. Może właśnie dlatego pod jego panowaniem Dwór wzrósł w potęgę, a zimowi Odmieńcy posiedli moce, o których wcześniej nawet nie śnili.
- Królowa Zima – Odmianka o smutnych oczach zagubionej dziewczynki. W pałacu pojawiła się tego ranka, gdy Król Śniegu rozpoczął swoje rządy: władca przedstawił ją poddanym jako nową królową. Pełna słodyczy, spokoju i łagodności skupia na sobie miłość całego Dworu. Oddana całym sercem Królowi, jako jedyna może zwracać się do niego jego prawdziwym imieniem. Również tylko Król może wymawiać jej imię – Gerda.
- Płatek Śniegu (Dowódczyni Gwardii) – zmiennokształtna wojowniczka strzegąca bezpieczeństwa pałacu. Nikt nie może powiedzieć, że zna ją tak naprawdę – jej oblicza zmieniają się tak często jak wzory w kalejdoskopie. Bezwzględna i nieugięta, lojalna tylko wobec Króla. Niezdobyta i niebezpieczna, wzbudzająca w sercach dworzan pełne lęku pożądanie.
- Grad (Marszałek dworu) – prawa ręka Króla Śniegu, przyjmujący rozkazy bezpośrednio od niego. Trudno doszukać się w nim pozostałości po człowieczeństwie, bądź najmniejszego okrucha uczuć. Jego ruchy i głos są automatyczne, nienaturalne. Pozbawionymi wyrazu szklanymi oczyma wpatruje się zazwyczaj w dal, jakby jego wzrok przenikał nie tylko przez ściany, ale również przez czas i granice światów.
Nowoprzybyły do Gąszczu Odmieniec
- Świt – Tajemniczy jegomość, który przybył niedawno do Gąszczu. Przyprowadzony przez Piołuna na spotkanie dworów, pragnie dołączyć do wspólnoty Odmieńców. Bije od niego dziwna aura, przyciągająca, zachwycająca, a jednocześnie zagadkowa i autorytarna. Zawsze się uśmiecha, jednak to wyraz dobrego kaznodziei, mesjasza, który niesie dobrą nowinę. Zdaje się mieć w sobie coś, co wszyscy mieszkańcy Gąszczu dawno zatracili, coś za czym tęsknią, a jednocześnie coś zapomnianego.
Towarzyszy mu Człowiek, który bardziej niż niewolnikiem, zdaje się być jego towarzyszem podróży.
Wymagania
Strój odpowiadający konwencji danego Dworu.
Ze względu na konieczność dostępu do internetu dla pełnego odebrania części kart postaci, prosimy chętnych (na 100%) o wcześniejsze zapisy e-mailowe (przynajmniej połowa ról).
Jeżeli interesuje Cię konkretna postać, skontaktuj się w pierwszej kolejności, aby ustalić czy to na pewno dobry wybór.
Ważne
Larp odbędzie się na polanie w lesie, uwzględnijcie to przy projektowaniu swoich strojów.