Opis fabularny

Istnieje Świat Dnia, gdzie w blasku słońca żyją ludzie. Istnieje też ten drugi świat. Świat opowieści.

Ci, którzy o nim wiedzą, nie są pewni, czy to historie ludzi, powtarzane od czasów pierwszych plemion stworzyły tę krainę, czy może istniała ona od zawsze, dając źródło i początek baśniom. Niewielu wie o jej istnieniu, niewielu w nią wierzy. Ale czasem można się tam dostać.

Ci, którzy tam trafią, mogą znaleźć wiele odpowiedzi.

Ci, którzy tam trafią, mogą poznać wiele nowych tajemnic.

Ci, którzy tam trafią… nie zawsze muszą wrócić.

Ponieważ Świat Nocy ma swoich mieszkańców.

noc

To upiory i demony, ale też baśnie opowiedziane na dobranoc. To istoty nienazwane lub o imionach nio­są­cych trwogę, ale też wspomnienia dawnych miłości lub przyjaciół. To cienie rozgniewanych duchów czerwonoskórych, ale też głosy opiekuńczych totemów. To wizje, które przywieźli ze sobą kolo­ni­za­to­rzy, to stare legendy Indian, tworzone przez historie i wiarę w opowiadania.

Świat Nocy nie jest duży, choć dla niektórych może zdawać się nieskończony. Ma tyleż samo mocy co łańcuchów i ograniczeń. Rządzi się swoimi prawami, których jego mieszkańcy nigdy nie mogą złamać. Mimo to, jego mieszkańcy nie tkwią w stagnacji. Ich tajemnicze relacje zmieniają się ciągle, szeptane, krzyczane, niesione przez wiatr. Noc jest w bezustannym ruchu. Ktoś może zatrzymać się na skraju lasu, z nikłym światłem lampy drżącym w dłoni i zacząć słuchać. Może odwrócić się w stronę ciemności i w tym, co wcześniej uważał za błędny ognik, dostrzec błysk zębów i oczu. Czy będzie to refleks półotwartych powiek i kuszącego uśmiechu czy może jarzące się ślepia i obnażone kły?

Czy po tej ciemnej stronie, patrząc na człowieka z lampą, będziesz stać Ty?

 noc2

Opis techniczny

Świat Nocy jest tajemnicą i nie możemy powiedzieć o nim zbyt wiele, postaramy się jednak nakreślić Wam kilka jego najważniejszych cech. Po fabularnym wprowadzeniu, wejdźmy na chwilę za kulisy.

Wiemy, że ta część gry jest mglista, jednak trudno znaleźć dokładne i bezpośrednie porównanie z jakimkolwiek wzorcem, czy źródłem w literaturze lub filmie, które dałoby jasny obraz tego, czym jest Świat Nocy. Wymyśliliśmy go po swojemu, czerpiąc z różnych źródeł, nie skupiając się na konkretnym nurcie czy pomyśle.

Jeśli jednak mielibyśmy skupić się na klimacie, który chcemy zbudować, to najbliższy mu jest oniryczny świat i postacie wykreowane w serii „Sandman” Neila Gaimana i częściowo w „Amerykańskich Bogach” tego samego autora.

To oczywiście nie znaczy, że gra będzie jakąś adaptacją prozy Gaimana. Chodzi o klimat, który się w niej znajduje. Tego rodzaju atmosfera określa Świat Nocy.

Ta część gry jest dla tych, którym zależy najbardziej na wątkach nadnaturalnych i tajemniczości jak i klimacie z niesamowitą oprawą wizualną.

Większość mieszkańców Świata Nocy to istoty stare, o złożonych, skomplikowanych historiach, wielopłaszczyznowych charakterach i często niesamowitych mocach. Chcemy aby zostało to pokazane nie tylko przez samą grę, ale również w ich zewnętrzności.

Gracze Świata Nocy będą musieli przygotować więc kostiumy, często skomplikowane lub bogate, ale przede wszystkim –  pasujące do charakteru ich postaci (który jest tu bardziej kluczowy niż sam strój).

Chcemy jednak żeby było jasne: Świat Nocy nie jest zbiorowiskiem NPCów i rewią mody.

Świat Nocy ma swój własny podział i własne zasady, które bardzo urozmaicają relacje wewnątrz niego. Każdy zaś gracz będzie złożoną, bogatą postacią, posiadającą swoje personalne wątki do zrealizowania i masę wyborów do podjęcia.

Kolejna istotna kwestia: Istoty Świata Nocy są nadnaturalne, ale nie wszechmogące. Posiadają moce i zdolności, ale nie takie, które mogłyby zaburzyć tok gry lub zbyt łatwo odwrócić jej przebieg. Tak,jak cała koncepcja tych istot, ich moce są podkreśleniem odmienności a nie furtką do mechanicznego wykolejenia rozgrywki czy zdominowania jej.

Co się zaś dominacji tyczy… „Zachód: przebudzenie opowieści” nie jest grą o walce Dobra ze Złem. Ani Świat Nocy nie jest zły, ani miasteczko, Indianie czy przyjezdni nie są dobrzy. Na wielkiej prerii moralnej szarości to Wasze decyzje pokażą, kto jest kim.

Technicznie, w grze, nie da się “przez przypadek” trafić do Świata Nocy. Nie ma on granic, które można wałęsając się po lesie przekroczyć. To jest lokacja wydzielona na terenie gry, do której można trafić tylko z przewodnikiem lub spełniając określone warunki.

Do tego jeszcze kilka technikaliów, czyli rzeczy, o których należy wiedzieć chcąc grać istotą ze Świata Nocy:

  • Gracze ŚN zaczynają grę o godzinę później niż pozostali gracze (kwestia m.in. nałożenia strojów i makijażu)
  • Gracze ŚN początkowo grają jedynie w swojej lokacji (co nie oznacza, że nie będą mieli kontaktu ze Światem Dnia). Fabularny powód takiego stanu rzeczy znajduje się od razu we wprowadzeniu do Świata Nocy, które otrzymają gracze.
  • Gracze ŚN nie mogą o swojej grupie ani postaci mówić innym graczom przed grą. Obowiązuje faktyczna tajemnica, której należy dochowywać. Ta tajemnica pomaga budować klimat ŚN.

Twórcy grupy postaci: Mateusz Bielski, Karolina Żerańska

Uwaga: Gra postacią ze Świata Nocy ma specyficzny i wymagający charakter. Dotyczy to zarówno klimatu tajemnicy, jak i wymagającego stroju, do których przywiązujemy dużą wagę. Jeśli masz ochotę zagrać postacią Nocy prosimy o konsultację z organizatorami.