Wieści

News z ostatniej chwili! Karty postaci piszą się same.

Spindle: Karty postaci które piszą się same.

Prowadzący: Wanicki, Flapjack, Bartczak

Pamiętacie prezentowaną na Koli ideę programu do pisania larpów, który zapewni spójność wiedzy poszczególnych postaci a potem wygeneruje i ostyluje odprawki? Naprawdę to robimy – i chcemy się skonsultować z najznamienitszymi larpowcami którzy zjechali na DreamHaven. Na naszej prezentacji pokażemy projekty interfejsu użytkownika i sposób ich obsługi. Tak, punkt programu zgłosiliśmy w ostatniej chwili – na tym etapie nie zależy nam jeszcze na rozgłosie. Chcemy jednak poznać Twoje zdanie.

Uczynki

Uczynki

Kamil Bartczak

Przyjmijmy, jako myślowy eksperyment, że ludzie są zdolnymi do komunikacji automatami realizującymi kilka podstawowych potrzeb. Interakcja z drugim człowiekiem jest grą w której wymieniane są głaski, a każda ze stron dąży do maksymalizacji swojego zadowolenia. Dyskusja to walka osobowości, przyjaźń to strategia kooperatywna, a seks jest relacją zdobywający- zdobywany. Czy po przyjęciu takiego spojrzenia, cokolwiek w naszych interakcjach się zmieni?

Larp „z tych dziwnych z ambicjami”, w settingu współczesnej korporacji, której paru pracowników dostaje kolejne generyczne zadanie kreatywne. Gra oparta jest na kształtowaniu relacji między postaciami, w zależności od wzajemnego postrzegania siebie. Jeżeli ktoś grał w „Kuszenie/Zbawienie” – „Uczynki” idą dalej tą naznaczoną moralizowaniem drogą.

kontakt:
Typ gry: chamberlarp
Konwencja gry: świat współczesny
Czas gry: 2h
Liczba uczestników:

7

Wymagania: brak
Inne informacje:  

 

Partner festiwalu – Black Monk

Black Monk ma dla Was trzy nowe, fascynujące tytuły:

VuDu – szaloną grę o czarownikach i klątwach!

Tak, Mroczny Władco! – Znów dostępna! Teraz na dodatek można cieszyć się dwiema wersjami gry : Czerwoną (będąca reedycją gry z 2013 roku i zawierająca ten sam zestaw kart) oraz  Zieloną (zupełnie nowy zestaw kolorowych kart!). Każda z tych gier może być grana osobno, jak też można je połączyć w jeden duży zestaw. Więcej informacji TUTAJ

Pyrkon: Atak Koziołaków! –  jest to nasza interpretacja klasycznej mafii. Gra idealna na długie wyjazdy. Nie wymaga stołu do grania i można ją wszędzie ze sobą zabrać.

Dobry pomysł na umilenie sobie podróży na Alaskę 😉

Partner festiwalu – Powergraph

W dniach 13-14 lipca, zaraz po Dreamhaven, odbędzie się w katowickim Centrum Informacji Naukowej i Bibliotece Akademickiej Ogólnopolska Konferencja Naukowa Światy poza światem. Fantastyka wysokoartystyczna w literaturze i kulturze, poświęcona analizie najwartościowszych tekstów fantastycznych i fantastycznonaukowych – przede wszystkim w literaturze, ale z uwzględnieniem wszystkich tekstów kultury (gra wideo, film, komiks, anime, etc.) – w tym wydarzeniu znaczący udział będzie miał nasz kolejny partner – wydawnictwo Powergraph!

Partner festiwalu – Instytu Wydawniczy Erica

IW Erica od 2004 roku pilnuje, żeby na polskim rynku nie zabrakło beletrystyki, historycznych opracowań, poezji czy esejów popularnonaukowych. Aktualnie wśród nowości królują: „Julian” autorsta Gore Vidal’a – opowieść o rzymski cesarzu, filozofie, żołnierzu, reformatorze, poecie, jednej z najbarwniejszych postaci starożytności. Jak można przeczytac na stronie  „Nad powieścią unosi się klimat końca starego świata zastępowanego przez coś gorszego. Poganie odchodzą stopniowo do przeszłości, a wraz z nimi gaśnie blask imperium, które już nigdy nie będzie tak silne jak niegdyś.” Drugą interesującą pozycją jest „Skald – kowal słów”, rekalmowany następującą treścią: Przygotuj się na krwawą, mityczną podróż w głąb wikińskiej duszy, gdzie walka jest jak poezja, miłość jak klątwa, pieśń jak złoto, magia jak religia, a śmierć to zbawienie…

Zainteresowani? To sio na stronę http://www.wydawnictwoerica.pl/sites/news zobaczyć co jeszcze ciekawego można tam znaleźć!

Partner Festiwalu – Kraina Planszówek

Wakacje to okres próbowania nowości – a Kraina Planszówek ma je wszystkie! Zerknijcie chociażby na „Pojedynek robotów”  – uproszczoną wersję japońskiej gry shogi.. Jej autorką jest Madoka Kitao, zawodowo grająca w Shogi. Z myślą o młodych graczach opracowała grę dla graczy w wieku już od 6 lat, która szybko stała się bestsellerem w Japonii. Polska edycja tej gry wchodzi właśnie na rynek pod nazwą „Pojedynek robotów”.

Rose Tattoo

Rose Tattoo

autorzy: Laura Jankowska i Kamil Bartczak

prowadzenie: Kamil Bartczak

You lived without compromise, though adapting was never your strong suite. You have a few good  traits, and boy, you can be damn sure, that you have many not-so-good ones. You were giving your best, showing your worst. You laughed loudly, and cried silently. You played for high stakes, and you lost. You lost bad. Defeated and lonely, yet not broken. Tempering ambitions, just to live through yet another day. Still possessing that something, not letting you spiral into despair. You have it here – signed and sealed in blood – in a rose tattoo.

Rose Tattoo is a story-focused scenario consisting of a sequence of consecutive scenes played in real-time. The events of this freeform constitute of about one to two hours taken from the characters’ regular day. Besides role-playing current events, the players create a story for every person in the group, with its rises and falls, which led to the current situation. In each case, the character’s story will also consist of some personal, important thing that keeps him on course, represented by his tattoo – an anchor (important thing in life) or a rose (true love). As for this freeform’s aesthetics – it’s about ugliness, tiredness, and the unforgotten, but exhausting ability to beauty.

kontakt: kamil.bartczak@argos.edu.pl
Typ gry: chamberlarp
Konwencja gry: Świat współczesny
Czas gry: 4h
Liczba uczestników:

5-7

Wymagania:
Inne informacje: Idąc na larpa weź ze sobą kwotę pozwającą na zakup dwóch piw.

 

Bal na Trzeciej Ziemi

Bal na Trzeciej Ziemi

Weronika „Shilay” Walczyk

Ach, czym byłoby życie bez uczty! Cicha melodia wygrywana przez młodego skrzypka we wnęce sali; faktura ciosanego szkła muskanego przy każdym toaście; aromat kosztowanego wina. Bankiety wyprawiane przez barona niebezpodstawnie cieszyły się tak dobrą sławą. Zapachy rozchodzące się od wystawionego na stole jadła nie rozproszyły jednak uwagi hrabiego Richelieu wystarczająco skutecznie, by przestał nasłuchiwać szelestu sukni Milady de Summer, na której starsza kobieta nerwowo zaciskała palce, pod blatem, na drugim końcu stołu.

Larp dyskusyjno-polityczny, którego akcja rozgrywa się na Trzeciej Ziemi – odpowiedniku naszej Ziemi w świecie, w którym krąży ona wokół białego karła, a życie na planecie toczy się bez światła. Nie przeszkadza to jednak tamtejszej XVIII-wiecznej szlachcie w zabawie, spiskach i ucztowaniu.

kontakt: Weronika.m.walczyk@gmail.com
Typ gry: chamberlarp
Konwencja gry: Rzeczywistość alternatywna, Płaszcz i Szpada
Czas gry: 4h
Liczba uczestników:

10

Wymagania: Stroje niewymagane.
Wcześniejsze zapisy przez email: Weronika.m.walczyk@gmail.com
Inne informacje: Uwaga: uczestnicy larpa przez cały czas jego trwania mają zawiązane oczy; obowiązkowy wcześniejszy udział w warsztatach.
Przed larpem należy poinformować mg o wszelkich alergiach pokarmowych.